recenze z února 2007
Alternativní názvy:
Král Šamanů
Król Szamanów (Polish)
Король - Шаман (Russian)
シャーマンキング (Japanese)
Anime určené spíše pro nižší věkovou kategorii a ne moc úžasnou kresbou.

Tohle anime bylo první, co jsem kdy viděla(pokud nepočítám Disneyovky a staré, mnoha lidmi nenáviděné Pokémony), možná proto k němu mám jakýsi zvláštní vztah. Shaman King není vůbec špatné, má pěkný příběh, většinou originální a hlavně se drží Japonska, tím myslím, že tam nemíchají věci, které by tam neměly co dělat(o takto zničených anime si pokecáme jindy).
Příběh: Morty(dalo by se říct, že je v příběhu vypravěčem) je chlapec, co nemá moc přátel a jeho životem jsou duchařské knihy a akční filmy, nikdy by však doopravdy nevěřil, že mnoho z těch věcí, o kterých čte, nebo které vidí na obrazovce, se dá převést do skutečnosti. To vše se ale změní, když potká Yoha Asakuru(naši hlavní postavu). Yoh je totiž šaman, jeden z mnoha lidí, co se dokáží spojit s duchy a spolu s nimi pak bojovat, který přijel do města, aby se mohl zúčastnit turnaje Šamanů, ve kterém bude jen jediný vítěz korunován na Krále všech šamanů. Yoh potkává mnoho nepřátel, ale také si vatváří mnoho přátel. Má totiž zvláštní schopnost porozumět lidem a přijít na to, jak s nimi má komunikovat. Nejhorším nepřítelem se pro něj stane Zeke(Hao), který má mocného ducha ohně, co spálí každého svého protivníka. Ten neustále breptá o tom, že se s Yohem jednou spojí, společně ovládnou svět a přetvoří ho na Království Šamanů, ve kterém bude místo jen pro silné a hlavně ochotné se podřítit Zekovým příkazům. Ale jak to nakonec všechno dopadne? Bude mít Yoh dost síly na to, aby se probojoval přes všechny své protivníky na trůn krále Šamanů? Kdo je vlastně Zeke? A čím to, že je Yohovi tak podobný?
No, trochu jsem to zkrátila, ale to hlavně proto, že je to už pěkně dlouho, co jsem to viděla. Na jetixu to ale opakují pořád, takže kdo se doteď nepodíval, má šanci to napravit - doporučuju ale začít od prvního dílu. Mojí oblíbenkyní byla Anna, dívka, které Yoh slíbil, že si jí vezme, která mu dávala pěkné kapky a naordinovala mu dost krutý tréning. A ano, také Len, který byl úžasně cynický až do konce, i když trochu změknul, což mě pěkně rozzuřilo. A nakonec Zeke, který říkal, že chce Království Šamanů, aby tak vytvořil určitý ráj, ale když mu Yoh řekne, že o jeho království nikdo nestojí, Zeke jen štěkne, že je mu to jedno, že stačí, že se ho všichni bojí. No a samozřejmě dalším oblíbencem byl Yoh, který věčně sršel optimismem, někdy až moc.
Hlavní, co je u SK, je toho moc neočekávat. Ano, objeví se tam plno úžasných moudrostí, je to určitým způsobem i výchovné, nemá to špatný průbeh a je to vtipně, ale není to zase nic úžasného, tím vás tady nechci oblbovat, to je jen tím, že jsem se na to ze začátku tolik zafixovala. Určitě vás naštve otevřený konec. Ale ano, určitě se na tohle anime podívejte, možná nebudete jásat, ale určitě taky nebudete litovat.
Epizod: 64 + 3 speciální díly
2001-07-04 to 2002-09-25
Opening Theme(v originále):